מיתוג

בריאות היא כבר לא מילה נרדפת לשעמום

Posted by superman | יוני 9th, 2014 | No responses

a3cf3c5d8b6047bd909a5d3eb8db2e57

בעבר, המילה "בריאות" היתה שם נרדף להגבלות רפואיות מדכדכות כתוצאה ממחלה או תורשה. בימינו, המודעות לאיכות התזונה שונה ממה שהיתה לפני שנים, כאשר הכולסטרול נתפס כמשהו לא רלוונטי בחשיבותו….הצרכנים של היום השתנו. הם הפכו למודעים יותר ולמתוחכמים יותר! והם מעדיפים לצרוך מוצרים בריאים יותר ולאמץ אורח חיים בריא בכיף ובלי מאמץ.
מאז החלה מהפיכת הבריאות בעולם, והמילה "בריאות" נעשתה יותר ויותר פופולארית, חברות ומותגי מזון רבים השתמשו בה כקרש קפיצה לבניית הזהות שלהם. זה כבר מזמן לא סתם טרנד! תעשיית המוצרים הבריאותיים והטבעיים נמצאת בצמיחה מתמדת.

24f6b11129279c4c76faf2e6d33e1116

הדור‭ ‬החדש‭ ‬של‭ ‬מזון הבריאות שינה‭ ‬את‭ ‬הקודים‭ ‬החזותיים‭ ‬של‭ ‬עיצוב‭ ‬אריזה. בעוד שבעבר מוצרי הבריאות אופיינו בקטגוריה "ירוקה", האתגר של העידן החדש הוא ליצור מוצרים בעיצובים השוברים את הכללים ומתריסים כנגד חוקי המסורת, שכן, כמה דרכים אפשריות יש להעביר את ה"טבעיות" של מוצר?

יצירתיות באמת הפכה לצורך בסיסי . מקוריות הפכה לחיונית, כדי להתבלט בין המתחרים אחד הכלים העיקריים של פרדיגמות המיתוג החדשות הוא ריאליזם. לא להיראות כמו מה שאני לא. אלא מה שאני כן. לכן, אם מדובר בעולם של בריאות וטבעיות, אין צורך בנייר מבריק או בסרטים מנצנצים, יש להשתמש בחומרים נכונים, נקיים ופשוטים המשדרים את המסרים הנכונים.
נוכחות בולטת של רקע לבן, עיצוב לוגואים פשוטים ונקיים יותר – הם חלק מהמאפיינים של מהפכת העיצוב הזו, ולשינויים האלה יש השפעה עמוקה על התרבות החזותית המקיפה אותנו.

05_02_12_goodfood2

החזון של חברת " Good Food "מחזיר את הטעם לארוחות הקפואות בסגנון מקסיקני, העשויות מחומרים ומתכונים משובחים ובריאים יותר.

4f7382459608aa0e237f698d11609d47
אריזות חדשניות למהפכת הבריאות שעברו ארוחות הילדים lunch meals של Revolution Foods.

מותג המשקאות הבריטי INNOCENT הוא דוגמא מצויינת למיתוג הבריאותי בעידן החדש: השפה נקייה, הרקע לבן, בכל תוית יש מלאך תמים ופשוט, בצבעי המשקה, כאילו אומר: "הנה משקה שלא יעשה לך שום נזק, כי הוא בריא!".

4348019095_2135e699c0_o

המיתוג בשפה האישית מתפתח לעוד מקומות: למשל, בחורף, מולבשים הבקבוקים בכובעי צמר הסרוגים בעבודת יד:

Innocent's Big knits

ואפילו מכוניות החברה נושאות את מסר הבריאות ברוח משעשעת:

2727642229_43279a1c00_o

מגמות המיתוג החדשות אינן מתייחסות רק לפן הגרפי, אלא גם לפן המילולי – ומייצרות שינויים משמעותיים בסגנון של הטקסטים, המיועד כדי להתקרב לצרכנים בצורה רגועה, כנה וידידותית. DORSET הוא מותג CEREALS שמדבר בשפה כזו:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

החל מהסלוגן שלהם: "honest, tasty and real", דרך ה"אני מאמין" שלהם המופיע על האריזות:

1441391989_f531168439_o

וכלה בפרטים הקטנים:

5913269566_14dd6ce8cc_o

סדרת משקאות הבריאות "Body and Eden" העשויה מפירות וירקות טבעיים וטריים ומשתנה לפי עונות השנה, מתקשרת עם הצרכן בעיצוב בקבוקים שקוף, מראה פשוט יחסית ומעט "רפואי", ובסדרת כותרות ייחודיות המסבירה את יתרונות המוצר בגוף ראשון: "יש לי אנרגיה", "יש לי כח" ועוד.

6ea9f095b6f48694c214c4a9738879a9

מוצרי הבריאות התפתחו גם לעולם הצמחונות, הטבעונות, והגל האחרון: המזון הלא מבושל – RAW FOOD. סדרת RAW HEALTH של חברת Windmill Organics:

40a705a4d1bfc9cd9624e3c3c5ef3c54

דוגמא למיתוג בריאותי שיצרנו לרשת טיב טעם – אגף חדש למוצרי בריאות וטבע, שנלקח מעולמות הפנג שווי והמזרח:

Print

terra_food branding_postcard design_2_graphic design_all in 1

terra_food branding_poster design_graphic design_all in 1

terra_food branding_p.o.s design_graphic design_all in 1

ולבסוף, אפילו הגלידה הפכה להיות בריאה יותר:

article-2235384-161EB0DF000005DC-244_306x311

האגן-דאז בסדרה חדשה FIVE – סדרת גלידות בעלת 5 מרכיבים טבעיים בלבד, הלכה רחוק מהעיצוב הצבעוני המסורתי שלה, ומשתמשת בסדרה החדשה ברקע לבן כדי להעביר טוהר ולתת תחושה טבעית ורעננה.

סרט הפרסומת עטור השבחים למוצר: http://www.youtube.com/watch?v=2ZmXrdBIRe8

וסי.בי.אס, במאמר מנומק, הכריזו על הסדרה החדשה כ: Worst" New Health Trend"
http://www.cbsnews.com/8301-505125_162-41340164/worst-new-health-trend-haagen-dazs-five/