Posted by superman | יוני 10th, 2014 | No responses
נניח שהחלטת לפרסם את העסק שלך…
למדיה שבחרת יש חשיפה גבוהה, את תקציב המדיה כבר סגרת,
האם עכשיו היית מעביר את המידות לגרפיקאי הקרוב ואומר לו “זה הלוגו שלי, תעשה לי משהו נחמד” או משקיע מחשבה בצורה הכי נכונה בכדי להעביר את המסר שלך? התשובה ברורה!
כל אמצעי פרסום דורש מחשבה קפדנית והתמודדות עם השאלה איך ומה הכי נכון לשדר בכדי לשווק את העסק בצורה הטובה ביותר.
רבים מאיתנו נוהגים לזלזל בחשיבותה של שקית הנשיאה ולדחוק אותה לשארית התקציב.
אבל, לשקית יש ערך שיווקי מאוד גבוה, שכן ברגע שהלקוח יוצא עם השקית שלך לרחוב היא מהווה פרסומת לעסק שלך.
ההבדל העיקרי בין פרסום על גבי שקית קניות ופרסום רגיל הוא ששקית קניות אינה מסתמכת על צד שלישי כמו עיתון, מגזין, שידור בטלויזיה וכו' ולכן אין צורך להשקיע עלות נוספת מעבר לעלות ההפקה שלה.
כוכבת הטור שלנו הפעם היא: שקית הנשיאה!
לא משנה מהי האג’נדה שעומדת מאחורי העיצוב, שקית שובת-לב יכולה למשוך תשומת לב חיובית למותג או הארגון שהיא מייצגת.
בעזרת חשיבה יצירתית אפשר להשתמש בשקית ככלי להעברת ערכים ומסרים על אופי המותג או לפחות לדאוג שהשקית תלכוד את תשומת הלב של העוברים והשבים בצורה שתנצל את פלטפורמת הפרסום הזו בצורה מקסימלית.
מרגע שהשקית יצאה מחנותך, היא הופכת להיות השגרירה שלך. היא מטיילת ברחובות וכל עיני העוברים והשבים נשואות אליה.
הנה כמה דוגמאות קריאטיביות לשימוש לא שגרתי בשקיות נשיאה:
החנות “LUSH” להלבשה תחתונה, בחרה להשתמש בסרט תחרה בתור ידיות השקית ובכך יוצרת הצצה קטנה ומסקרנת לנמצא בשקית ולאופי המוצר.
בעזרת טיפוגרפיה בלבד, בעלת קופי שנון ידידותי ובעל קריצה הומוריסטית, הסופרמרקט המקומי “brooklyn fare” מעביר מסר התואם את אופי המותג בצורה זכירה ומחוייכת = ידידותי ולבבי.
אם בבעלותך עסק השייך לעולם האופנה וחלק מערכי המותג שלך מתבססים על חשיבות האופנה בכל פרטי הלבוש והאקססוריז , חשוב מאוד לא להזניח את שקית הקניות, משום שהשקית היא אקססורי לכל דבר והיא מייצגת את העסק שלך לא פחות משלט החנות, כרטיס הביקור, או התצוגה.
רשת האופנה הספרדית “desigual” מפיקה שקית קניות רב-פעמית המתחלפת בעיצובה כל עונה לפי הקולקציה העכשוית, ובכך מעבירה לצרכן את המסר שאופנה היא דרך חיים ושהרשת דואגת לכך שתהיה אופנתי עד לפרט האחרון.
רשת המזון טיב טעם ידועה בכך שהיא מייבאת מוצרים ייחודיים מהעולם כולו ומשקיעה מאמצים רבים בכדי לתת לצרכנים שלה תחושה של חווית קניות בינלאומית.
עיצוב שקית הקניות הרב פעמית של טיב טעם יוצר אשליה שהמוצרים הנמצאים בסל מוצגים דרך מערכת שיקוף של שדות התעופה ובכך משלימה הרשת את המסר של חווית הקניות הבינלאומית בצורה מחוייכת וזכירה. (עיצוב all in 1)
חברה החורטת על דגלה ערכים בעלי אג’נדה ירוקה אינה יכולה להרשות לעצמה להפיץ שקיות שאינן הולכות יד ביד עם ערכים אלו, לכן אנו רואים יותר ויותר כי חברות רבות משתמשות בשקיות מחומרים ידידותיים לסביבה: שקיות נייר הניתנות למיחזור, שקים רב פעמיים או שקיות מחומרים מתכלים.
חברת האופנה lee לקחה רעיון זה צעד אחד קדימה בכך שהדפיסה על שקיות הנייר שלה 15 פריטים אותם אפשר לגזור ולגלגל לשימוש חוזר.
כאשר חברת sandisk השיקה את כרטיס הזיכרון בנפח 4 ג’יגה, היא רצתה לפרסם את נפח הזיכרון הגדול במיוחד של הכרטיס. הפתרון: הפקת שקיות ענק ועליהן צילום של כרטיס הזיכרון, את השקיות ניתן היה למלא בכ-4000 תמונות (ממש כמו קיבולת כרטיס הזיכרון).
השקיות חולקו בחנויות צילום עם כל רכישה של פיתוח תמונות.
מעבר להעברת המסר הברור, כמובן שאי אפשר היה להתעלם מנוכחותה של שקית בגודל כזה.
את רעיון שקית הענק אפשר ליישם בדרכים שונות. למשל, בכנסים ובתערוכות רבות מחלקים למבקרים בדוכנים השונים חומרי פרסום שונים. חברה שתשכיל להפיק שקית ענק (גם אם החומר שנמצא בתוכה לא גדול במיוחד) תזכה לכך שהמשתתפים יכניסו את כל השקיות וחומרי הפרסום לתוך השקית שלה. פעולה זו תביא לנראות בלעדית כמעט של שקית החברה ויגרור סקרנות ומשיכה של מבקרים נוספים לדוכן.
שקית זו ניתנה לכל מי שרכש את ספרו החדש של סופר הפשע המפורסם ביותר בבלגיה.
בחירת הדימוי ומיקומו משכו תשומת לב רבה ברחוב וכך גם לצאת הספר החדש.
עוד שקיות שאי אפשר להתעלם מהן:
חנות בשם magic -i לקוסמות מצאה דרך יצירתית ומדוייקת למשוך תשומת לב לפתיחת החנות החדשה: לשקית הקניות חוברה ידית נשיאה מחוט ניילון דק ושקוף בנוסף לידית הנשיאה הקונבנציונלית. בעת נשיאת השקית נוצרת האשליה שהשקית מרחפת תחת ידו של הנושא אותה מבלי שהוא מחזיק בה, וכך נוצר אפקט שמסובב את ראשיהם של העוברים והשבים ברחוב למראה “הקסם”.
ולפעמים שקית, כן, שקית, יכולה לגרום לשינוי חברתי:
מחסור במאגרי מים תקינים הם גורם משמעותי המוסיף לבעיית המחסור במי שתייה נקיים באיזורים היבשים של צפון מערב סין. לעומת זאת, האוכלוסיה בהונג קונג מקבלת את נושא מי שתייה הנקיים כמובן מאליו.
העמותה “Lotus light charity society” חיפשה רעיון חכם בכדי לעלות מודעות לבעיה ולגייס תרומות.
הפתרון: שקיות למטריות חולקו בכניסה לקניונים באזורים גשומים ומבוססים כלכלית.
על השקיות הוצגו דימויים של דלי, ספל או קערת אורז, יחד עם משפטים כגון “באזורים היבשים של סין, ילד מקבל פחות מים נקיים מזה ביום” כאשר מי הגשמים טפטפו מהמטרייה לתוך השקית המסר של המחסור במים עבר באופן חזותי וברור.
התוצאה: גויסו תרומות שאפשרו בניית 5,300 מאגרי מים חדשים אשר משמשים מעל ל-20,000 תושבים בצפון מערב סין.
בעיצוב שקיות נשיאה כדאי לקחת בחשבון מספר גורמים:
1) משקל המוצרים שאמור להיכנס לשקיות נשיאה. בהתאם למשקל זה נבחר את חוזק ואיכות השקית הנדרשת.
2) אופי בית העסק ומה הוא רוצה לשדר. לדוגמא: חנות יוקרה תעדיף להשתמש בשקיות בעלות נראות יוקרתית.
3) אופי המוצר / העסק וקהל לקוחותיו. יש להניח כי הירקן לא ימכור ירקות בשקית יוקרתית… והיהלומן לא ימכור יהלומים בשקית ניילון פשוטה…
4) התקציב העומד לרשותכם להפקת השקיות. יש מקום להחלטה האם בית העסק יספוג את עלות האריזה או שעלות המוצרים הנמכרים בחנות תעלה בכדי לכסות את עלות האריזה, או שהשקיות יהיו מעוצבות כך שהלקוחות יהיו מוכנים לשלם עבורן.